سواد رسانه‌ای در خانواده

این دوره مناسب شماست اگر احساس می‌کنید حجم زیاد اخبار، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات ذهن‌تان را اشغال کرده و نمی‌دانید کدام پیام درست و کدام فریب است. در دنیای امروز، کسی که سواد رسانه‌ای ندارد، ناخواسته به اسیر پیام‌های پنهان تبدیل می‌شود. این دوره به شما کمک می‌کند از یک ... (بیشتر)
7 فراگیر تاکنون ثبت نام کرده اند!
4 جلسه
67 دقیقه
دسته بندی: # مهارت های زندگی # خانواده
سواد رسانه‌ای در خانواده
یادگیریِ امروز؛ آینده فردا!

این دوره مناسب شماست اگر احساس می‌کنید حجم زیاد اخبار، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات ذهن‌تان را اشغال کرده و نمی‌دانید کدام پیام درست و کدام فریب است. در دنیای امروز، کسی که سواد رسانه‌ای ندارد، ناخواسته به اسیر پیام‌های پنهان تبدیل می‌شود. این دوره به شما کمک می‌کند از یک مصرف‌کننده‌ی منفعل رسانه، به تحلیل‌گری هوشمند و آگاه تبدیل شوید. با درک سازوکار رسانه‌ها، شناخت اثرات روانی و اجتماعی پیام‌ها، و تقویت تفکر انتقادی، یاد می‌گیرید چگونه در میدان نبرد اطلاعات، هوشمندانه و آگاه عمل کنید.



این یک دوره متفاوت است!

  • تحلیل رسانه از دیدگاه روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و آموزه‌های دینی
  • تمرکز بر نقش رسانه در خانواده و روابط عاطفی
  • آموزش تکنیک‌های کشف پیام پنهان و فریب تبلیغاتی
  • تلفیق دانش نظری با تمرین‌های عملی و مثال‌های واقعی


در این دوره یاد می‌گیرید:

چگونه پیام‌های رسانه‌ای را تحلیل کنید، ساختار پنهان آن‌ها را بشناسید و اثرات‌شان را بر ذهن، خانواده و جامعه درک نمایید. همچنین می‌آموزید رژیم مصرف رسانه‌ای خود را تنظیم کرده و با تفکر انتقادی، از مخاطبی منفعل به کنش‌گری آگاه تبدیل شوید.

 


این دوره برای چه کسانی است؟

  • والدینی که دغدغه تربیت رسانه‌ای فرزندان خود را دارند
  • دانشجویان، معلمان و فعالان فرهنگی و آموزشی
  • نوجوانان و جوانان مصرف‌کننده رسانه‌های نوین
  • افرادی که می‌خواهند در عصر ارتباطات، تحلیل‌گر باشند نه دنباله‌رو

اگر می‌خواهید رسانه را بفهمید، نه اینکه اسیرش شوید، به ما بپیوندید

شعار درس

آگاهی، بهترین سپر در میدان رسانه است

99,000 تومان
7 فراگیر تاکنون ثبت نام کرده اند!

مدرس

حمید

حمید صادقیان

دکتری روانشناسی خانواده - دکتری مدیریت کسب و کار - مشاور خانواده با رویکرد اسلامی - کارشناس صدا و سیما

بعد از این دوره...

  • تفکر انتقادی‌تان در برابر رسانه تقویت می‌شود
  • پیام‌های پنهان تبلیغات و محتوای رسانه‌ای را تشخیص می‌دهید
  • می‌توانید مصرف رسانه‌ای خود و خانواده‌تان را مدیریت کنید
  • تصمیمات‌تان را آگاهانه و نه احساسی در برابر رسانه می‌گیرید