آشنایی با نوجوان نسل ارتباطات

این دوره برای معلمان، والدین و مربیانی طراحی شده که با نوجوانان نسل دیجیتال (دهه‌هشتادی‌ها) در تعامل‌اند. این نسل، شهروندان اصیل جهان دیجیتال‌اند که میان آموزش، سرگرمی و رسانه تفاوتی نمی‌بینند و یادگیری‌شان مبتنی بر سرگرم‌آموزی است. این دوره تلاش می‌کند با معرفی مفاهیمی چون Edutainment، بازی‌وارسازی، Infotainment، و Digitative، مخاطب ... (بیشتر)
988 فراگیر تاکنون ثبت نام کرده اند!
8 جلسه
160 دقیقه
آشنایی با نوجوان نسل ارتباطات
درباره درس

این دوره برای معلمان، والدین و مربیانی طراحی شده که با نوجوانان نسل دیجیتال (دهه‌هشتادی‌ها) در تعامل‌اند. این نسل، شهروندان اصیل جهان دیجیتال‌اند که میان آموزش، سرگرمی و رسانه تفاوتی نمی‌بینند و یادگیری‌شان مبتنی بر سرگرم‌آموزی است. این دوره تلاش می‌کند با معرفی مفاهیمی چون Edutainment، بازی‌وارسازی، Infotainment، و Digitative، مخاطب را از فضای سنتی آموزش بیرون بکشد و به فهم عمیق‌تری از زبان، رسانه و روحیات نسل تینیجر نزدیک کند. فهم این نسل، صرفاً یک نیاز آموزشی نیست، بلکه ضرورتی برای حفظ ارتباط و تأثیرگذاری مؤثر در فضای خانواده، آموزش و جامعه است. دوره با زبانی ساده، مثال‌های واقعی، تمرینات کاربردی و تحلیل‌های بین‌رشته‌ای همراه است.این درس تحت عنوان «آشنایی با نوجوان نسل ارتباطات» در 8 جلسه توسط استاد سید بشیر حسینی ارائه شده است. هدف اصلی این درس، ایجاد روزنه ای برای ورود به جهان ذهنی نوجوانان دهه هشتادی کشور بعنوان نسل هزاره سوم است. استاد این هدف را از طریق پرداختن به موضوعات متعددی از قبیل تفاوت های دوره نوجوانی با سایر دوره ها، جهان نسل جدید، دنیای ذهنی نوجوانان، نحوه مواجهه با نسل جدید از طریق چهار اصل، فنون اقناع نسل جدید، نحوه نگرش نسل قدیم و جدید به رسانه و تکنولوژی به پیش می برد. بیایید با یکدیگر نگاهی به گوشه ای از سخنان استاد بیندازیم.«نسل جدید شبیه رسانه های خود می باشد. قانون مواجهه با آن ها تابع چهار اصل و قانون رسانه های جدید در انتقال مطالب به مخاطبان است: کوتاه، شیرین، سریع و ساده».

هدف کلی دوره: آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی، رسانه‌ای و آموزشی نسل هزاره سوم و ارتقاء مهارت تعامل مؤثر با آن‌ها.

ویژگی های متمایز دوره:

  • تبیین علمی-فرهنگی مفاهیم جدید نسل تینیجر.

  • ارائه الگوهای تعاملی برای والدین و معلمان.

  • استفاده از تحلیل رسانه‌های نوین در آموزش.

  • طراحی محتوای گفت‌وگو محور و مشارکتی.

  • شناخت سبک زندگی و زبان آموزشی نوجوانان.

  • بهره‌گیری از رویکرد تربیتی، نه صرفاً انتقادی.

این دوره چه نیازی از شما برآوده می کند:

  • نیاز به شناخت زیست رسانه‌ای نسل جدید.

  • نیاز به درک زبان آموزشی مبتنی بر سرگرم‌آموزی.

  • نیاز به عبور از شیوه‌های ارتباطی نسل قبل.

  • نیاز به تقویت تأثیرگذاری در فضای مجازی و حقیقی.

  • نیاز به ایجاد پل‌های بین‌نسلی کارآمد.

  • نیاز به تدوین محتواهای مناسب با فرهنگ نسل نوجوان.

مخاطبان دوره:

  • معلمان متوسطه و راهنمایی.

  • والدین نوجوانان دیجیتال‌زیست.

  • مشاوران تربیتی و روان‌شناسان نوجوان.

  • مربیان و فعالان فرهنگی با نسل تینیجر.

  • تولیدکنندگان محتوای نوجوان‌محور.

  • پژوهشگران تعلیم و تربیت معاصر.

با شرکت در این دوره قادر خواهید بود:

  • مفاهیم کلیدی مانند Edutainment و Digitative را درک کنید.

  • ویژگی‌های روانی-رسانه‌ای نسل دهه هشتادی را تحلیل نمایید.

  • از ابزارهای بازی‌وارسازی در آموزش بهره ببرید.

  • میان محتوای آموزشی و سرگرم‌کننده تعادل ایجاد کنید.

  • استراتژی‌هایی برای تعامل مؤثر با نوجوانان طراحی کنید.

  • الگوهای تربیتی خود را بازسازی و به‌روز کنید.

رایگان!
988 فراگیر تاکنون ثبت نام کرده اند!

اهداف درس

  • اصطلاحات کلیدی مربوط به نسل هزاره سوم را تعریف کنید.
  • تأثیر رسانه و فضای مجازی بر زیست نوجوان امروز را تحلیل کنید.
  • سبک‌های آموزشی مبتنی بر سرگرم‌آموزی را به‌کار ببرید.
  • به تفاوت‌های نسلی در نگرش، زبان و یادگیری احترام بگذارید.
  • روش‌هایی برای برقراری ارتباط اثربخش با نسل نوجوان تمرین کنید.
  • الگوهای تربیتی متناسب با فرهنگ دیجیتال طراحی نمایید.