مشاوره قبل از ازدواج و pmc

مشاوره قبل از ازدواج و pmc


1 درس
تماس با پشتیبان دوره
مشاوره قبل از ازدواج و pmc
مدت دوره 815 روز
شروع دوره 1401/10/04
پایان دوره 1403/12/29
تعداد دروس 1 درس

معرفی

ازدواج سنتی الهی است که همواره مورد توجه و تأکید بزرگان بوده و هست. از سوی دیگر روانشناسان و جامعه‌شناسان به اتفاق بر این عقیده‌اند که یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از فساد و انحرافات جنسی و اجتماعی ازدواج به هنگام جوانان است. جالب آنکه ماهواره‌ها، فضاهای سایبری و.. سعی در پوچ شمردن و سخیف نمودن امر ازدواج آنهم در عنفوان جوانی دارند. از اینروست که برتمامی مدیران و متولیان فرهنگی واجب است که نهایت سعی خود را درجهت  اشاعه و تبیین اهمیت انجام این امر مهم الهی نمایند.

نقش و کارکرد مشاوره دینی و مذهبی درجامعه ما بسیار حساس، پراهمیت و ضروری است. چرا که امروزه موسسات و کارشناسان مشاوره بسیاری در حال ارائه خدمات مشاوره­ای به مراجعین خود هستند که با وجود دارا بودن مدرک تحصیلی و تخصصی دانشگاهی در این امر به دلیل ناهمخوانی این خدمات با الگوهای اسلامی ایرانی و اقتضائات فرهنگی و بومی افراد را دچار دوگانگی و سردرگمی کرده بطوریکه  نسخه­ های اشتباهی آنان گاهاً برعکس عمل کرده و منجر به از هم پاشیدگی خانواده­ ها و افزایش مشکلات شخصیتی افراد می ­شود.

 

 

جهت دریافت گواهینامه، گذراندن دروس الزامی و آزمون پایانی، همچنین کسب حد نصاب نمره تعیین شده ضروری است. منظور از حدنصاب نمره، میانگین نمرات کسب شده در جلسات هر درس به علاوه آزمون پایانی آن می باشد.

آموزش مشاوره پیش از ازدواج الزامی