وبلاگ ما

وبلاگ ما

در دهه کرامت انجام شد:

پایش مراکز آموزش های حین ازدواج و همرسان تهران

رئیس اداره آموزش و مشاوره خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به مناسبت دهه ی کرامت از مراکز آموزش های حین ازدواج و همرسان شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مصطفی فرح بخش با اشاره به ماده 38 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ارائه آموزش های هنگام ازدواج به زوجین دانشجو و غیر دانشجو توسط مراکز بهداشت الزامی است و مدرسان توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی تائید و مجوز تدریس دریافت می کنند.

وی درباره ی اهداف این آموزش ها اظهار داشت: ارتقا کمی و کیفی توانمندی زوجین در مدیریت زندگی زناشویی در همه ابعاد سلامتی، روانشناسی و اخلاقی از مهمترین اهداف برگزاری این کلاس ها است.

رئیس اداره آموزش و مشاوره خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر آموزش های قبل، هنگام و بعد از ازدواج، بیان کرد: در سراسر کشور 448 مرکز جامع سلامت مجهز به آزمایشگاه، متولی برگزاری کلاس های هنگام ازدواج هستند که با ارائه آموزش و مشاوره های تخصصی برای تحکیم بنیان خانواده، مدیریت کنترل و کاهش روند طلاق تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: به مناسبت دهه ی کرامت 9 مرکز آموزش های هنگام ازدواج تهران برای بررسی کیفیت کلاس های آموزشی، مجوز اساتید، سرفصل ها و محتواهای کلاس ها و غیره بازدید شد.

فرح بخش ادامه داد: بازخورد مدرسان از دوره های برگزار شده و زوجین از محتواهای ارائه شده در کلاس ها مثبت اعلام شد که دستگاه های متولی کار را برای ارائه خدمات بیشتر راغب کرد.

رئیس اداره آموزش و مشاوره خانواده نهاد در ادامه با بیان اینکه تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای تسهیل ازدواج جوانان در حال برنامه ریزی و اجرا هستند، خاطرنشان کرد: همکاران ما با فعالیت در سامانه همسان گزینی هوشمند همرسان با دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی برای ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار جوانان تلاش می کنند و امیدواریم در آینده نزدیک کلاس های آموزش های هنگام ازدواج به کمک این سامانه پرشورتر برگزار شود.

وی در پایان با بیان اینکه هزار و 564 متقاضی ازدواج تهران در سامانه همرسان تکمیل اطلاعات کردند گفت: این سامانه در دفتر مرکزی همرسان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و مرکز مشاوره مثبت بی نهایت فعال است و متقاضیان می توانند با تکمیل اطلاعات هویتی، معیارها و ملاک های خود با راهنمایی کارشناس و مشاورهای خبره همسان مناسب خود را برای ازدواج دائم پیدا کنند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید