واسطین امر خیر

واسطین امر خیر


6 درس
تماس با پشتیبان دوره
واسطین امر خیر
مدت دوره 926 روز
شروع دوره 1401/06/14
پایان دوره 1403/12/29
تعداد دروس 6 درس

معرفی

ازدواج  سنتی الهی است که همواره مورد توجه و تأکید بزرگان بوده و هست. از سوی دیگر روانشناسان و جامعه‌شناسان به اتفاق بر این عقیده‌اند که یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از فساد و انحرافات جنسی و اجتماعی ازدواج به هنگام جوانان است. جالب آنکه ماهواره‌ها، فضاهای سایبری و.. سعی در پوچ شمردن و سخیف نمودن امر ازدواج آنهم در عنفوان جوانی دارند. از این رو است که برتمامی مدیران و متولیان فرهنگی واجب است که نهایت سعی خود را درجهت  اشاعه و تبیین اهمیت انجام این امر مهم الهی نمایند.

وساطت و همسريابي همانند ساير پديده هاي اجتماعي دائم در حال دگرگوني و تغيير است. هر روزه به موازات تنوع و گستردگي حيات اجتماعي انسان ها و تسهيل ارتباطات ميان انساني در سطوح مختلف، شيوه ها و الگوهاي همسريابي جديدتري به وجود مي آيد. آنچه كه در اين ميان براي جامعه ديني اهميت دارد؛ توجه به ارزش هاي متعالي ديني در شكل گيري شيوه هاي همسريابي و وساطت در ازدواج است. برخي از شيوه هاي موجود همسرگزيني و وساطت، تنها معطوف به تسهيل ارتباطات و فراهم آوري مقدمات شكل گيري پيوند زناشويي ميان زن و مردشكل گرفته اند، بي آنكه ابعاد معنوي، اخلاقي، انساني و ديني در آنها ملحوظ شده باشد. اين نكته از نگاه ديني نه تنها به حل مشكل ازدواج كمک نمي كند، بلكه پيامدهاي زيانبار اخلاقي و اجتماعي فراواني ديگري نيز براي جامعه به دنبال دارد. از اين رو، بسط ساز و كار وساطت، در كنار اصلاح باورها، ارزش ها و هنجارهاي غلط در باب ازدواج مؤثرترين راهي است، كه در كنار حفظ و پايايي نهاد خانواده مي تواند در كاهش و جلوگيري از روابط نامشروع جنسي نيز كمک نمايد.

باتوجه به اهمیت وساطت در امر ازدواج و بهره مندی از ظرفیت های افراد در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، دوره ی آموزشی وساطت ازدواج را برگزار خواهیم کرد. 

این دوره شامل 6 عنوان درسی ویژه علاقمندان به وساطت ازدواج می باشد.

هزینه ثبت نام در دوره 100000 تومان است.

هزینه صدور گواهینامه پایان دوره رایگان است.

هزینه دریافت گواهینامه به صورت تک درس رایگان نمی باشد.

 

جهت دریافت گواهینامه، گذراندن دروس الزامی و آزمون پایانی، همچنین کسب حد نصاب نمره تعیین شده ضروری است. منظور از حدنصاب نمره، میانگین نمرات کسب شده در جلسات هر درس به علاوه آزمون پایانی آن می باشد.

آشنایی با روش های متداول خواستگاری الزامی
چیستی و چرایی وساطت الزامی
شخصیت شناسی در ازدواج الزامی
اختلالات شخصیت الزامی
مهارت ارتباط مؤثر و ارتباط کلامی الزامی
مهارت های کاربردی واسطه گری الزامی